کشت نیشکر نوید بخش رونق اقتصادی و تولید پایدار

شروع فصل کشت نیشکر محرک جدید توسعه اقتصادی و اشتغال در منطقه است

 

به گزارش آرمان‌آرا استان خوزستان یکی از مناطق مهم کشور در زمینه کشاورزی و صنعت نیشکر است و در این روزها، که خوزستان روزهای گرم و سوزان خود را سپری میکند و شرایط کارکردن به چالشی بزرگ تبدیل شده است جهادگران تولید در شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره)، تلاش میکنند تا در راستای تولید و توسعه پایدار گام بر دارند.

 

کشت نیشکر در استان خوزستان، به عنوان یکی از مهم‌ترین عملیات های کشاورزی این منطقه، محسوب می شود. و این عملیات امروز در تاریخ ۱۵ مرداد ماه 1403 در شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) آغاز شد.

 

در این تاریخ، کارگران با شور و اشتیاق قبل از طلوع خورشید به مزارع آمدند تا با کاشت قلمه های نیشکر، فصل جدیدی از تولید را آغاز کنند و این فرآیند نه تنها به تأمین نیازهای داخلی کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در اقتصاد منطقه خواهد داشت.

 

معاونت کشاورزی شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) اعلام کرد که امسال شروع خوبی برای کشت نیشکر داشته‌ایم وکار کشت، با همکاری هفت پیمانکار و سی گروه کشت آغاز شده است. این اقدام نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی مناسب در فرآیند کشت است.

 

نیروهای بکارگیری شده برای این فصل کشت، از افراد منطقه و روستاهای اطراف شرکت هستند که تعداد آنها به چهارصد نفر می‌رسد. این امر نه تنها به تأمین نیروی کار لازم برای کشت نیشکر کمک می‌کند، بلکه به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در این مناطق نیز منجر می‌شود.

 

هادی دلفیه گفت: عملیات تهیه زمین کشت با به کارگیری تجهیزات سنگین و کارآمد، به یک فرآیند مؤثر و سریع تبدیل شده است. در این فصل، برای بهبود در کار تهیه زمین و تسریع در کشت، پنج دستگاه D8، یازده دستگاه دیسک و چهار دستگاه ماله به کار گرفته شده است و همچنین امسال تهیه قلمه با بیست و هفت هاروستر به صورت کاملا ماشینی انجام می شود.

 

وی در ادامه افزود: سطح پیش‌بینی شده برای کشت نیشکر در سال جاری ۱۷۲۸ هکتار است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این مساحت در مدت ۴۵ روز کاری زیر کشت برود. این برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی مناسب، به مدیران تولید این امکان را می‌دهد که با استفاده از تجهیزات و نیروی کار کافی، کشت نیشکر را به موقع و با کیفیت بالا انجام دهند.

 

و در پایان هادی دلفیه از مدیر عامل و تمامی همکاران خود در حوزه کشاورزی و همچنین همکاری و هماهنگی های لازم ،مدیریت حراست، مدیریت مالی، مدیریت انبار، مدیریت بازرگانی و سایر مدیران که باعث شدند کشت نیشکر با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود ، قدردانی کرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *