دومین جشنواره ملی شعر و داستان «ذکر» در شوشتر برگزار می شود

دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر (نماز) در تالار فرهنگ شوشتر برگزار می‌شود.

 

به گزارش آرمان آرا به مناسبت دهه ولایت و امامت دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر (نماز) ساعت ۲۱ پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ در تالار فرهنگ شوشتر برگزار می‌شود.

شورای اقامه نماز اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونت فرهنگی و  قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌ـ‌هنری مساجد خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، جشنواره ملی شعر و داستان «ذکر» را با هدف ترویج بیش از پیش فریضه نماز و اهمیت ذکر و دعا در شوشتر برگزار می‌کند.

این جشنواره در ۲ بخش شعر و داستانک (حداکثر ۱۵۰ کلمه) برگزار می‌شود و موضوعات این جشنواره شامل نماز، مسجد و محراب، آیه ۵۲ سوره حاقه و ذکر و دعا است و در آیین پایانی از هشت برگزیده در موضوعات یاد شده تجلیل خواهد شد.

از زمان انتشار فراخوان در سراسر کشور از بیش از ۲۶ استان کشور  ۳۰۰ اثر از ۱۶۰ شاعر و نویسنده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هشت اثر پس از داوری به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

شعرخوانی، سخنرانی، تجلیل از شاعران برگزیده، پیشکسوتان و اهالی قلم، تقدیر از فعالان عرصه نماز، ابتهال، رونمایی از کتاب، اجرای زنده هنرمندان خوشنویس و نقاش با موضوع نماز و ذکر، نماهنگ زنده قرآنی و نمایش کوتاه آیینی و دینی و… از جمله برنامه‌هایی است که در این رویداد ادبی و ارزشی  به اجرا درخواهد آمد.

مراسم  رونمایی از پوستر اصلی دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر در روزهای نزدیک به برگزاری جشنواره (که متعاقبا اعلام خواهد شد) در اهواز برگزار می‌شود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *